رای نیاوردن فیلترینگ وایبر و اینستاگرام در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه صاعقه::موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی پیشنهاد شد ولی رای نیاورد و به تصویب نرسید.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از کافه سینما، صادق، مشاور رسانه ای رئیس جمهور  درباره آخرین تصمیمات در مورد فیلتراسیون و پالایش شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای موبایلی از جمله وایبر توضیح داد.

 

او در گفتگو با خبرآنلاین گفت: موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای موبایلی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی پیشنهاد شد ولی رای نیاورد و به تصویب نرسید.
صادق درباره سرنوشت نامه اژه ای معاون اول قوه قضاییه به وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ این شبکه ها نیز گفت: تصمیمات جدیدی در این باره گرفته شده که به نحو مقتضی از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی می شود.

 

  عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از نتیجه جلسه روز گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی خبر داد و به خانه ملت گفت: موضوع فیلتر اینستاگرام در جلسه روز گذشته کار گروه مصادیق مجرمانه مطرح شد اما رای نیاورد و با مخالفت رو به رو شد.
 رمضانعلی سبحانی فر از نتیجه جلسه روز گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی گفت: موضوع فیلتر اینستاگرام در جلسه روز گذشته کار گروه مصادیق مجرمانه مطرح شد اما رای نیاورد و با مخالفت رو به رو شد.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: مقرر شد ظرف مدت زمانی وزارت ارتباطات با هاست خارجی این شبکه اجتماعی مذاکره کند تا دسترسی آن در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق نیافتد و این هاست در اختیار وزارت ارتباطات خودمان قرار نگیرد، دوباره بحث فیلتر اینستاگرام مطرح خواهد شد

 

عضو کارگروه مصادیق مجرمانه تصریح کرد: وزارت ارتباطات ملزم شد تا رسیدن به این تفاهم فیلتر هوشمندی را فعال کند.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید